photo salam5ry1.gif

Wednesday 20 March 2013

Sudah gaharu cendana pula



Orang Melayu Memang Peramahkan? Walaupun Dia Sudah Mengetahui Sesuatu Hal Namun Masih Bertanya..Itu Tandanya Melayu Ini Penuh Dengan Budi Bahasa..Hehehe..Namun Agak-Agak La Kan, Takkan Setiap Benda Yang Kita Buat Harus Ditanya Walaupun Dah Ternyata Terang Tidak Perlu Bersuluh Lagi..Hehehe…
Situasinya macam ni…dia dah Nampak kau baru pulang ke rumah, tapi masih bertanya “baru balik ke?”…kau agak macam mana?heheh…
Kalau tengok kau tengah makan “hai, makan ke?”..
kalau tengok kau dengan muka serabai keluar bilik “baru bangun ke”
Kalau tengok kau  sidai tuala kat bahu dan menonong jalan ke bilik air, orang Tanya “ hai, baru nak mandi ke”..hehehe…
Ni memang soalan-soalan popular dalam kalangan melayu..aku sendiri alaminya setiap hari..dengan muka ‘control’ manis aku jawab dengan baik la soalan tu…
Tapi….
Suatu hari tu, aku tengah ‘bad mood’ baru keluar dari kereta (baru pulang dari kelas) terserempak dengan ‘housemate’ aku dekat parking…dengan penuh ayunya dia bertanya:
‘hai, baru balik ke?”
Aku dengan bangganya menjawab
“taklah, dah lama balik pun”
Dia buat muka blurr…!!!&%^46#@*
Hehehe..geram kot kalau setiap hari ditanya soalan mencabar kesabaran macam tu…hahahah..

No comments:

Post a Comment